پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
داوید ویا
نوشته شده در پنج شنبه 11 آبان 1391
بازدید : 269
نویسنده : حسین فهیمی

 

دیوید ویا سانچز متولد 3دسامبر 1981 بوده که در شهر توئیلا به دنیا آمد. این ملی پوش اسپانیایی که در جام جهانی2006آلمان ماتادورها را همراهی کرد، لقب فرزند یک معدنچی در استان لانگرئو اسپانیا بوده که در سن 4 سالگی دچار شکستگی استخوان درشت نی پا شد و بنا به تجویز پزشکان می بایست تحت جراحی قرار می گرفت اما این لزوما به بهبود وی نمی انجامید، بالعکس امکان فلج شدن وی نیز وجود داشت که بنا به شانس او که از جراحی طفره رفت، استخوان شکسته ی پایش به خوبی جوش خورد. دیوید فوتبال خود را از باشگاه محلی یونین پاپیولار دی لانگررئو آغاز کرد و از سال 1991 تا 1999 در آنجا توپ زد تا اینکه به تیم ب اسپورتینگ گیخون نقل مکان کرد و یک سال در تیم دوم گیخون توپ می زد. ویا در همان سال2000 به تیم اول گیخون دعوت شد و سه سال در آنجا عرض اندام کرد و با 80 حضورش توانست 38 گل را به ثمر برساند. از سال 2003 تا 2005 به والنسیا دعوت شد تا استعدادهای گلزنی را در باشگاه جدید محک بزند. سران والنسیا به محض دعوت او به تیم ملی در سال2005 سعی کردند شانس خود را با 8 میلیون پوند محک بزنند. در فصل 06-2005 وی در 35 دیدار 25 گل به ثمر رساند و پس از سامی اتوئو ، گلزن دوم لالیگا شناخته شد. اولین هت تریکش را در تاریخ 23آوریل 2006 برابر اتلتیک بیلبائو به ثمر رساند. کمکم وی در خط حمله ی والنسیا به عنوان زوج فرناندو مورینتس، مهاجم سابق رئال مادرید عرض اندام کرد که این دو در کنار هم 30 گل را در تمام رقابت ها وارد دروازه های حریفان کردند. عملکرد دخشان او در سال های اخیر باعث شد کم کم نام فرناندو تورس و رائول گونسالس از لیست تیم ملی اسپانیا خط بخورد. کنیی، اسطوره اسپورتینگ گیخون در خصوص ویا چنین می گوید :«ویا بهترین مهاجم در کل اروپاست. او برای خلق تاریخ زاده شده و همچنان در راهش موفق خواهد بود. دیوید یک پدیده است.» ویا و کنیی هر دو از فرزندان و برجای ماندگان پادشاهی آستریاس اسپانیا هستند که به دوره قرون وسطی باز می گردد و این دو مهاجم به اصل و نسب خود افتخار می کنند. ویا فوتبالیستی با تکنیک، سریع و ماهر است که از فاصله های دور توتن گلزنی دارد. دیوید مهارت خاصی در به کار بردن سر و دو پای خود دارد. او پس از جام جهانی 2010 بازی های مهم دیگری در بهترین باشگاه جهان یعنی بارسلونا دارد که با استفاده از این فرصتش می تواند خود را به عنوان بهترین فوتبالیست جهان معرفی کند.

خواندنی ها:

ویا با خانمی به نام پتریشیا ازدواج کرده و دختری به نام زایدا دارد که در 7 دسامبر 2005 متولد شده است. وزنش معادل 69 kg است. ترس از فضای بسته دارد. تفریحات مورد علاقه اش شنا و رفتن به مسافرت در جاهای عجیب و نا شناخته است. عاشق بازی های تام کروز و مریل استریپ است و فیلم تاپ گان را بیش از 200 بار دیده است. می گوید در مدرسه خیلی شیطنت می کرد اما در حال حاضر بسیار خجالتی است. پیانو را در حد ابتدایی می نوازد و به موسیقی کلاسیک علاقه ی خاصی دترد. هرچند گاهی در گذشته سیگار می کشید اما از آن متنفر است. روزی 2ساعت با توپ حرکات اکروباتیک تمرین می کند. بعد از هر بازی ملی عادت داردسریع به همسرش تلفن بزند و با او و کودکش صحبت کن


:: موضوعات مرتبط: داوید ویا , ,



صفحه قبل 1 صفحه بعد